středa 2. července 2014

Všemi smysly

Název:  Všemi smysly

Autor: 12 českých autorek
(Barbora Baronová, Jana Benešovská, Blanka Čechová, Renata Fíková, Pavla Horáková, Barbora Janečková, Ilona Laužanská, Jana Micková, Jana Potužníková, Veronika Šlechtová, Zdeňka Kostik Šubrová, Iveta Vařečková)
Nakladatelství: JOTA s.r.o.
Rok vydání: 2014
Počet stránek: 272








Celkové hodnocení: *****




Moc ráda si čtu venku. Když jdu s dětmi na pískoviště, beru si s sebou kromě báboviček, pitíčka a zobání většinou taky knížku. Děti jsou už větší a dovedou se celkem dobře zabavit i beze mě, tak si můžu dovolit ten luxus a na lavičce si v klidu číst. Tentokrát jsem si přibalila do kabelky knížku povídek od 12 českých autorek Všemi smysly. Obsahuje celkem 31 příběhů, které jsou rozděleny do sekcí podle jednotlivých smyslů - zrak, sluch, čich, chuť a hmat. 

Zrak:
Tam mě asi nejvíc zaujala hned první povídka Pět lidí pět jiných věcí vidí od Barbory Janečkové. Popisuje porod, z pěti různých pohledů - rodící ženy, porodníka, sestřičky, okenáře a miminka. Takový hezky akční a veselý příběh s dobrým koncem.

Sluch:
Jednoznačně Pod křídly od Renaty Fíkové. Příběh studentky konzervatoře, pianistky, která pomocí hudby najde spřízněnou duši i lásku rozhodně zahřál u srdce.

Čich:
U mě asi jeden z nejcitlivějších smyslů.  Z povídek se mi líbila nejvíc Paní Urputná od Jany Benešovské. Byla o tom, jak nás vůně může omámit , lapit a svést a jak umí stejně rychle i vyprchat z našeho života.

Chuť:
Za tuhle sekci u mě zabodoval Gurzínský koňak, prosím! od Barbory Janečkové. Je to trochu smutný příběh o nemoci, smutku a beznaději, ale taky o tom jak je důležité za všech okolností bojovat a nevzdávat se.

Hmat:
Tady u mě vyhrála povídka Zdeňky Kostik Šubrtové O Leošovi a mluvícím labuťákovi. Je o tom, jaké to je na jeden den se vzdát svého pohodlí kvůli sázce a jak lehce se dá zase zapomenout a vrátit se do vyjetých kolejí.

Závěr? Moc pěkně poskládaná kniha povídek určená spíš ženám než mužům. Najdete v ní příjemný letní mix příběhů k úsměvu i k zamyšlení. Pokud si ji vezmete s sebou na dovolenou a nebo třeba jen na pískoviště, určitě neprohloupíte.   

4 komentáře:

  1. tato knížka vypadá velmi zajímavě, žádnou z autorek povídek neznám..ale podle toho co jsi psala mě zaujala povídka Pod křídly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony ty povídky jsou dost kraťounké a je jich tolik, že tu "svoji" tam najde snad každý :-)

      Vymazat
  2. Smekám... Velice originálně pojatý článek ;) Mohu-li naopak něco doporučit já, byla by to knížečka Jonathan Livingston Racek od Richarda Bacha =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Richarda Bacha mám v plánu vzít teď s sebou do lesa. Jen jsem od něho nezvolila Racka, ale vybrala jsem si Jak zhypnotizovat Marii, tak snad jsem neprohloupila ;-)

      Vymazat