pondělí 21. července 2014

Dárky z přírody

Název:  Dárky z přírody
Autor: Anne Rogge
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2014
Počet stránek: 144








Celkové hodnocení: *****




Letošní léto se obzvlášť vydařilo. Je nádherné počasí, takže by byla hrozná škoda nevyrazit někam do přírody. Mi jezdíme na chalupu. Je to na kopečku u lesa, takže nádherný výhled a báječný klid. Jenže mě na lenošení moc neužije. Hrozně ráda chodím do lesa nejen na houby, ale i na bylinky a další lesní plody. A tak i proto jsem byla ráda za tuhle knížku. Není sice původem z Čech, každopádně nápady v ní jsou jednoduché, srozumitelné, praktické a hlavně i lehce proveditelné. 

Zrovna dneska jsem se pustila do výroby masti ze smrkové pryskyřice. Má být výborná jako podpůrný přípravek při kašli a nachlazení a taky se dá použít na malé bolísky a odřeniny Smrků máme plný les, tak jsem vyrazila a nasbírala trochu zaschlé smůly. Není jí potřeba moc, v receptu je uvedeno nějakých 25g, to je zhruba větší polévková lžíce. 

Pryskyřici jsem pak rozpustila ve starém vysloužilém rendlíku spolu se 125 g olivového oleje a nechala půl hodiny lehce probublávat. Musím podotknout, že kuchyň mi voněla jak prosluněný les v pravé poledne.

Pak jsem směs odstavila a nechala lehce zchladnout. Přidala jsem 15g včelího vosku  a ještě teplé přelila do dóziček od krému. Kdysi dávno jsem si koupila za pár korun hromadu malinkých lékovek. Výborně se teď hodily na pár mini vzorečků pro kamarády.

Samozřejmě v knížce najdete receptů daleko víc. Jsou přehledně rozděleny do ročních období podle toho, kdy se které suroviny dají v přírodě nasbírat.

Knížky tohoto tipu mám moc ráda, ale pouze výjimečně si je kupuji. Většinou je jen prolistuji a používám je hlavně jako inspiraci pro různé vlastní projekty. Málo kdy se mi stane, že mě z knihy zaujme víc jak jeden nebo dva nápady. U této publikace mám už vytipováno minimálně 5 věcí, které bych ráda do konce roku vyzkoušela a to je co říct. Všem tvořilům  a domácím kutilům můžu jen doporučit.


Žádné komentáře:

Okomentovat