pondělí 14. července 2014

Recyklace aneb Zase si zakládám

Stále ještě mám dost zbytků papíru a tak jsem se rozhodla udělat si pár záložek jen tak pro radost. Znáte francouzské záložky? Mě před pár lety okouzlily svou jednoduchostí, a tak jsem se pro Vás rozhodla nafotit malý návod, jak si doma takovou "francouzku" vyrobit. Způsobů existuje několik, já zvolila tenhle, protože mi přišel nejjednodušší a zvládnou ho i moje děti  :-)



Postup je následující:
Nejdříve si vyrobíme šablonu. Čtverec si rozdělíme úhlopříčkami na 4 trojúhelníky a jeden vystřihneme. Počítejte s tím, že výsledná záložka bude mít velikost právě toho trojúhelníku.



Podle šablony si z tvrdého papíru vystřihneme záložku. Já ještě nechala na spodní části asi centimetr přesah. Záložky se mi tak líbí víc, ale kdo nechce, nemusí.


Cípy přehneme, složíme do sebe. Na spodní trojúhelník naneseme lepidlo a slepíme. Vznikne nám taková jako kapsička.



Na závěr ozdobíme. Já využila odstřižky papíru z předchozích recyklací, ale fantazii se meze nekladou.   


Teď už jen záložku nasuneme na roh stránky a máte založeno :-)



A co vy? Znáte francouzské záložky? Používáte je? Děláte si nebo kupujete? Neváhejte a pište :-)

6 komentářů:

  1. Myslím, že můj nedostatek záložek je právě vyřešený. :) Hned to půjdu vyzkoušet, povedené. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se líbí, díky moc ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné a jednoduché..Asi si taky udělám jednu:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to se mi moc líbí, už to mám uložené v záložkách a až mě popadne nějaká tvurčí nálada, tak budu tvořit! :)

    http://my-little-boring-me.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat