pátek 25. prosince 2015

Knižíšek




Dnes jsem vzpomínala, jaký byl můj nejkrásnější vánoční dárek.... 

Bylo mi takových 8-9 let. Byla jsem malá holka a bylo léto. Cestou ze školy jsem chodila okolo obchodu s hračkami. Jednou se za výlohou objevil nádherný chlupatý medvěd. Byl velký, šedivý, s dlouhou načechranou srstí a z tlamičky mu čouhal červený jazyk. Byl prostě úúúúžasný. A stál jenom 20 korun! Utíkala jsem domů, vylíčila svůj objev mámě a dotáhla ji do obchodu. Tam jsme zjistili, že prodavačka popletla cedulku a méďa mých snů, kterého jsem prostě nutně potřebovala, stál ne dvacku, ale rovné dvě stovky. 200 korun bylo tenkrát hrozně moc. Pro lepší představu, rohlík stál 10 halířů a za 2 koruny jste pořídili nanuka Míšu a to jsme ještě nadávali jak je drahý, protože Ledňáček stál jek kačku. Zkrátka a dobře jsem se svezla klasickým emočním výtahem a během pár sekund jsem se z nejvyššího patra ocitla v přízemí. Celou cestu domů jsem brečela jako by mi odervali dítě od prsu. Dny plynuly. Medvěd z výlohy zmizel a já na něj přestala myslet. Když jsem ho pak našla zabaleného pod stromečkem, mohla jsem se pominout radostí. Moje máma, která měla vždycky hluboko do kapsy, viděla, jak moc po něm toužím a tak mi ho i přes tu šílenou cenu pořídila. Nedokážete si představit, jakou jsem měla radost. Dostal jméno Michal a několik let spal věrně po mém boku. 

Dnes už jsou pro mě vánoce o něčem trošku jiném. Dárky raději dávám než dostávám. Baví mě dívat se jak září oči mých dětí, když najdou pod stromečkem něco, co si moc a moc přály. Dárky pro sebe až tak neřeším. Přesto i já se ráda nechám překvapit něčím pěkným. A když je to knížka, jsem nadšená dvojnásob. 

Loni jsem se poprvé zapojila do akce Knižíšek. Moc se mi to líbilo a tak jsem i letos napsala svých 5 knih, které bych ráda našla pod stromečkem a nechala na někom neznámém, aby jednu z nich pro mě vybral a poslal mi ji. A já udělala samozřejmě to samé pro někoho jiného.  

Krásně zabalený balíček dorazil už začátkem prosince. Prosím vás, příště až budete neznámé blogerce posílat dárek, nepište na něj "pro tebe vyvolená". Já vím, je to celkem nevinná věta, ale měli jste vidět (a hlavně slyšet), co dělal můj syn (manžela to nechalo kupodivu totálně chladným), když si to přečetl. To zas bylo otázek. Úplná tortura! Chudák jeho ženská jednou....




A co ukrýval záhadný balíček? Co si budu o Vánocích číst? Inu když už máme to jarní počasí, tak si užiji zimu alespoň v knize ;-)



Díky moc Knižíškům Rachel Roo a Suši, že si daly tu práci a akci uspořádaly. Příště zas ;-)

2 komentáře:

  1. Já si jednou taky takhle vybrečela medvěda (ale nepamatuji se), a pak dvoupatrový penál s klaunem (na ten si pamatuji moc dobře). :D Smrtná zima vypadá zajímavě, stále čekám až bude u nás v knihovně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to brala jako hotovou, že nic nebude. Sem pak koukala jak z jara :D taky se těším až se začtu ;)

      Vymazat