úterý 17. listopadu 2015

Sněží, sněží...

Název: Sněží, sněží...
Autor: John Green, Maureen Johnsonová a Lauren Myracleová
Nakladatelství: Euromedia Group k.s.
Rok vydání: 2015 
Počet stránek: 261









Celkové hodnocení: ****



Blíží se Vánoce a to je čas, kdy nikdo nechce být sám. I zatoužila jsem po nějakém pozitivním čtení. Nějakém klasickém slaďáku, kde je vysoká pravděpodobnost, že to skončí dobře. Proto jsem neodolala nádherné třpytivé obálce Sněží, sněží... a oproti svým zvyklostem jsem sáhla po literatuře s označením young adult.

Tři autoři, tři povídky, jedno město, jedna kavárna, vzájemně propletené osudy.

Zasněžený expres Maureen Johnsonové vypráví o osudech dívky Jubilee, jejíž rodiče se na Štědrý den dostanou kvůli výtržnostem v obchodě s keramickými domečky do vězení. Milá Jubilee musí tak zapomenout na sváteční odpoledne s přítelem a nasednout na vlak do Floridy k babičce a dědovi. Vlak bohužel zapadne do obrovské sněhové závěje a aby nestrávila v chládnoucím kupé celou noc, vydá se naše hlavní hrdinka do Waffle House, který stojí jen kousek od jejich uvízlého vlaku.  Stejný nápad má i 14 roztleskávaček, sympaťák Jeb a taky místní kluk Stuart, který jí nabídne přespání u své maminky....

V osudech našich hrdinů pokračuje John Green svojí povídkou Vánoční zázrak. Rozvíjí příběh s roztleskávačkami, kdy mladý číšník volá svým přátelům, aby neprodleně dorazili, že ve Waffle House je vysoká koncentrace rozjívených sexy holek. A tak se JP, Tobin a dívka se zvláštní přezdívkou Vévoda vydávají autem Tobinových rodičů na bláznivou jízdu po neprotažené zasněžené silnici, aby našli to po čem touží.....


"Lákalo mě dobrodružství. Protože já to mám ráda. Protože nejsem jako tamta Jaksejmenuje. Nemyslím si, že je tak strašně těžké ujít šest kilometrů ve sněhu. Chci to. Miluju to. Když jsme byli u tebe a koukali na filmy, chtěla jsem, aby sněžilo víc. Víc a víc! Protože o to je všechno zajímavější. Možná ty takový nejsi, ale já myslím, že ano."
"Taky jsem to chtěl," skoro jsem jí skočil do řeči, ale pořád jsem na ni ještě nekoukal, protože jsme se bál, co bych mohl udělat, kdybych se podíval. "Taky jsem chtěl, aby nepřestalo sněžit."
"Jo? Fajn. Tak fajn. A co má být, jestli kvůli tomu bude šťastný konec míň pravděpodobný? Tak třeba rozbijeme auto - a co? Třeba si zkazíme kamarádství - a co? Líbala jsem se s kluky, s kterými o nic nešlo, a o to víc jsem stála o to, líbat se s někým, s kým by šlo o všechno..."


Třetí příběh je z pera Lauren Myracleové. Jmenuje se Archanděl prasátek a uzavírá příběh kluka jménem Jeb a jeho přítelkyně Addie, která udělala velkou chybu a chtěla by ji na Vánoce napravit. Dá si proto se svým přítelem rande na Štědrý večer ve Starbucks, kde se spolu seznámili. Jenže Jeb, jak už víme, uvízl ve Waffle House. Najdou k sobě cestu?


Nesnáším zimu, přesto miluji sníh. Tu nadýchanou bílou nádheru, která přikryje všechny šrámy a svět vypadá o trošku líp. Vzpomínám na poslední sníh. Dávno roztál a nezbyly než vzpomínky. A tak mi nezbývá, než čekat a těšit se, až napadne další.

Velkým tahákem této knihy je samozřejmě John Green, ale myslím, že i povídky obou dam mají něco do sebe.Tyto romance pro mladé běžně nečtu. Většinou jsou takové prvoplánové a už od poloviny je jasné, jak dopadnou. Přesto jsem chtěla tuto zimu přečíst aspoň něco trošičku romantického, bláznivého a zamilovaného. Byla jsem opravdu mile překvapena. Skutečně jsem nečekala nic světoborného, ale příběhy pohladily po duši, dodaly naději a i osudy jednotlivých postav byly velice zajímavě propleteny. Moc jsem si čtení užila.



Kdy Sněží, sněží... rozhodně číst
  • máte rádi zamilované romance
  • věříte na dobré konce
  • milujete sníh

Kdy Sněží, sněží... rozhodně nečíst
  • nesnášíte Vánoce
  • jen zmínka o zimě vám nahání husí kůži
  • problémy zamilovaných puberťáků nejsou nic pro vás





Za výtisk k recenzi a krásný čtenářký zážitek bych ráda poděkovala internetovému knihkupectví Bux.cz, kde najdete i knihu Sněží, sněží...



O autorech


John Michael Green se narodil 24. srpna 1977 v Indianapolis. Je americkým spisovatelem a vlogerem. V roce 2005 získal Printzovu cenu za své první dílo Hledání Aljašky. Jeho román Hvězdy nám nepřály z roku 2012 se umístil na seznamu bestselleru New York Times a v roce 2014 byl podle této knihy natočen film. V současné době se natáčí druhý film podle jeho předlohy, tentokrát se jedná o Papírová Města. Žije s manželkou, synem a dcerou v Indianapolisu.





Maureen Johnsonová se narodila 16. února 1973 v Philadelphii. Je autorkou beletrie pro mladé. Na svém kontě má 10 románů. Už od útlého věku věděla, že by se ráda stala spisovatelkou. Chodila na dívčí katolickou školu. Diplom získala na Delawerské univerzitě. Studovala kreativní psaní. V současnosti žije a píše v New York City.







Lauren Myracle má narozeniny 15. května 1969. Pochází z Brevardu ze Severní Karolíny a je nejstarší ze tří sester. K tomu má ještě tři starší bratry. Studovala na Colorado State University, kde získala titul MA (master of arts) z angličtiny. Na Vermont College získala titul MFA (Masters of Fine Arts) in writing for Childern and young Adults. Její první román Kissing Kate byl zvolen jako jedna z nejlepších knih pro mládež za rok 2004. Její knihy byly kritizovány American Library Association kvůli sexuálním a homosexuálním scénám a tomu, že postavy požívají alkohol.



4 komentáře:

  1. Jéééé po téhle knížce jsem se vždycky koukala a po dočtení tvého článku už vím, co si budu přát na vánoce :)))) <3
    http://lifewithsophie.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně jsem se pobavila u bodů "Proč tuto knihu nečíst" :D :D.. Každopádně pěkná recenze :).

    OdpovědětVymazat