čtvrtek 3. srpna 2017

Knihovnice, chobotnice



Na začátku tohoto roku nám vykradli sklepy. Škoda sice nebyla veliká, ale i tak to pěkně naštvalo. Po nějakém čase se policii podařilo věci vypátrat a zloděje zadržet. Snad aby měl nějaké body k dobru, poslal všem poškozeným malý obnos peněz s nabídkou postupné úhrady škody. Popravdě neměla jsem z toho dobrý pocit, přesto jsem si peníze vzala a přemýšlela jsem, na co je použít. Nakonec jsem za ně nakoupila přízi a pustila se do háčkování chobotnic. 


A proč zrovna chobotnice? No, to je zas trošku jiný příběh. Před necelými 11 lety jsem ležela v Olomouci v nemocnici. Narodil se mi chlapeček. O celé 2 měsíce dřív. Nebylo to lehké období. Radost střídaly obavy a nejistota. Hrozně moc mi tenkrát pomohl přístup sestřiček. Byly to takové druhé maminky, za "svoje" děti by bojovaly do roztrhání těla, a já mohla být klidná, že je můj brouček v dobrých rukou.




Naštěstí všechno dobře dopadlo. Z Toníka vyrostl velký zdravý chlap a dělá mi samou radost. Takže když jsem si přečetla, že novorozenecké JIP v Olomouci dochází zásoby chobotniček právě pro tyto nedonošené děti, byla moje volba, za co utratit peníze od zloděje, jasná. Háčkování mi navíc pomáhá ukrátit čas, který teď musím trávit v horizontální poloze.  

To je můj příběh a důvod, proč tohle všechno dělám. Je to i poděkování za péči a lásku, kterou v Olomouci věnovali mému synovi.  Pokud se chcete zapojit, nebo si chobotničku vyrobit jen tak pro radost, tady je návod. 



Podrobnější a možná i líp propracovaný návod s fotkama najdete i ZDEnebo můžete mrknout na tohle VIDEO. No a pokud vás zajímá, kam vlastně chobotničky putují a jakým způsobem pomáhají dětem, mám tu pro vás ještě na toto VIDEO ;-) 



  

2 komentáře:

  1. Jé, to je od tebe moc krásný skutek :-), O chobotničkách slyším poprvé, hm, že bych vytáhla háček a oprášila své polozapomenuté háčkovací dovednosti? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky a tak nějak se to hezky sešlo, že zrovna musím ležet a trochu se nudím. Ještě jsem našla super videonávod https://www.youtube.com/watch?v=Kh2hZih3YRk Třeba to někoho inspiruje ;-)

      Vymazat