pondělí 21. srpna 2017

Postřehy teplákové bohyně

Název: Postřehy teplákové bohyně
Autor: Zuzana Hubeňáková
Nakladatelství: Euromedia group a.s. - Ikar
Rok vydání: 2017 
Počet stránek: 320









Celkové hodnocení: ****



Bohyně. Nádherná oslnivá kráska, sexuální dračice s mozkem superpočítače, útlými kotníčky a pohledem plaché laně. Dáma co zvládá chodit v pouzdrových šatech na vysokých podpatcích, ladně u toho usrkává šampaňské s jahodami a lehce konverzuje v několika jazycích. Nikdy nezakopne, nevykoukne jí z výstřihu ramínko od podprsenky, nezaskočí jí jahoda a nenatáhne se jak dlouhá tak široká před mužem svých snů. Tyhle věci se bohyním prostě nedějí. Jenže být boží 24 hodin denně je dost dobře nemožné a i bohyně mají občas "den blbec". A právě o nedokonalostech bohyní, o jejich všední každodennosti a o všech těch nedůstojných trapasech, které se jinak dokonalým ženám občas dějí,  je knížka Zuzany Hubeňákové Postřehy teplákové bohyně.

Kniha je rozdělena, podle toho, kde se příběhy odehrávají, do tří částí - Tepláky na ven, Tepláky na doma a Tepláky pro každou příležitost. V každé najdete pestrou směsici příběhů ze života, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Mě osobně nejvíc bavily historky s autem. Připomněly mi, jak pokaždé, když sednu za volant, začne náš stříbrný brouček vydávat nepatřičné zvuky a vůbec se různě vzpěčovat mojí něžné ručce.  A většinou to končí přesně takto...


"Manžel, zpraven o velké motorové tragédii, vyloženě provokuje. Myslím že otázka: "Co jsi s tím zas dělala?!" bude statisticky jedna z nejčastěji používaných posledních vět v mužském životě. Informuji ho, že jsem mlátila do motoru kladivem, jako ostatně každé ráno. Nemyslím to vážně. Muž to přesto chápe jako výzvu ke špásování a pronáší sérii zbytečných vět, na kterou kontruji sérií zbytečných odpovědí:
"Zkoušela jsi to znovu nastartovat?"
"Né asi!"
"Zkoušela jsi nastoupit a vystoupit?"
"Ještě deset deka žertování a vystoupím z tohoto hovoru!"
"Říkáš, že to nic nedělá. Jako vůbec nic?"
"Ne, žehlí to a zpívá Lady Karneval!"


Jak se říká, cizí neštěstí vždycky pobaví víc než vlastní smůla. Je mi jasné, že v momentě, kdyby se tyto veselé taškařice děly mě, moc šťastná bych nebyla. Některé příběhy jsou povedené, některé méně, některé jsou hodně reálné a v některých autorka popustila uzdu fantazii a pěkně se vyřádila. Přesto mě bavily všechny.

Od Zuzany Hubeňákové jsem četla už Vstupte bez klepání a moc se mi líbil její smysl pro humor a nadsázku. Při čtení její už druhé knížky mi stránky doslova mizely pod rukama. Bavila jsem se, smála se nahlas i potichoučku. Úžasná terapie, která mi zlepšila náladu a rozjasnila den.

Postřehy teplákové bohyně jsou lehoučké ženské letní čtení, které můžete kdekoliv otevřít, kousek si přečíst, zasmát se, pokývat vědoucně hlavou a bez výčitek svědomí zase knížku odložit. Pokud tedy máte rády bláznivé historky ze života, chcete se jen tak nezávazně pobavit a ujistit se, že šílené věci se nedějí jen ve vaší domácnosti, určitě sáhněte po této knize. Potěší, pobaví, vyčistí hlavu, spokojenost zaručena.

A jestli vám knížka nebude stačit a budete chtít víc, mrkněte na autorčin blog. Najdete tam spoustu dosud knižně nepublikovaných veselých historek ze života moravské holky v severních Čechách.


Na závěr bych chtěla autorce moc poděkovat, že mi svoji knížku poslala i přesto, že jsem si nebyla jistá, kdy a jestli vůbec napíšu recenzi. Po nepříjemné nehodě s plchem (podrobnosti ZDE) mi do čtení ani psaní nějakou chvíli moc nebylo. To, že se mi ozvala a poslala knížku i s báječným věnováním, toho si nesmírně cením. Hrozně moc mě to potěšilo a povzbudilo a za to ještě jednou velký dík. :-)  




Kdy knihu Postřehy teplákové bohyně rozhodně číst
  • cizí neštěstí vás vždycky potěší
  • občas nosíte tepláky
  • berete život s nadhledem a zvesela 


Kdy knihu Postřehy teplákové bohyně rozhodně nečíst
  • jste muž
  • tepláků se zásadně straníte
  • zastáváte názor, že život se musí brát smrtelně vážně

O autorce


Zuzana Hubeňáková (přezdívka "Semestra") se narodila na Valašsku, konkrétně ve vesničce Poličná. Je jedinou a nejstarší dcerou a sestrou neznámého počtu bratrů. Vystudovala ekonomii (obor kabelky a boty byl bohužel plně obsazen) a získala titul. Je vdaná a za její šediny a vrásky, které umně maskuje, můžou kromě manžela i 2 čiperné holčičky. Aktuálně žije v Liberci. 



2 komentáře:

  1. Jé, tak tohle se mi moc líbí :-) Dle ukázky má autorka parádní smysl pro humor, tak to se na to mrknu, díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat