neděle 8. listopadu 2015

Řeky Londýna

Název: Řeky Londýna
Autor: Ben Aaronovitch
Nakladatelství: ARGO
Rok vydání: 2015 
Počet stránek: 275









Celkové hodnocení: ***




Na tuto knížku jsem byla moc zvědavá. Harry Potter je moje srdeční záležitost a přečíst si podobný příběh pro "dospěláky" mě lákalo. Zklamaly nebo nadchly mě Řeky Londýna od Bena Aaronovitche?

Policejní nováček Peter Grant. Černoch, trochu nemehlo s dobrým srdcem, který je zoufale zamilovaný do své spolužačky Lesley. Právě dokončil studium na policejní akademii a má začít jeho kariéra v řadách ochránců spravedlnosti. Jako ne moc šikovnému studentovi mu hrozí nudná administrativní práce. Když však při pátrání po svědkovi záhadného případu vraždy narazí na ducha, který s ním bez ostychu rozmlouvá, všimne si jeho schopností tajemný inspektor Nightingale, poslední čaroděj v Anglii ve službách policie. Pro Petera to znamená konec nudy v kanceláři a začátek napínavého magického dobrodružství.... 


"Ale já nejsem unavený. Vydržel bych celý den."
"Jestli to přeženete, bude to mít důsledky," varoval mě.
To se mi vůbec nelíbilo. "Jaké důsledky?"
"Mrtvice, krvácení do mozku, aneuryzmata..."
"Jak poznáte, že jste to přehnal?"
"Když se dočkáte mrtvice, krvácení do mozku nebo aneuryzma."
Vzpomněl jsem si na scvrklý květákový mozek Brandona Coopertowna a na to, jak doktor walid řekl: Tohle je váš mozek pod vlivem magie.
"Díky za ten bezpečnostní tip."
"Dvě hodiny," zopakoval Nightingale ze dveří. "Pak za mnou přijďte do studovny na hodinu latiny."
Počkal jsem, až odejde, a potom jsem otevřel ruku a zašeptal: "Lux!"
Z koule se tentokrát linulo jen měkké bílé světlo a teplo asi jako za slunečného dne.
No to mě poser, pomyslel jsem si. Já umím kouzlit."


Spíš než Harryho Pottera mi knížka připomínala film "Jak utopit doktora mráčka". Hlavní hrdina, Peter, totiž nevyšetřuje jen záhadné brutální vraždy, ale i komplikované spory mezi mámou a tátou Temže a jejich dětmi. 

Úvod knížky se jevil víc než slibně, bohužel to pak autor moc překombinoval. Měla jsem pak hrozný guláš v postavách a rozluštění, kdo je vlastně vrah, mi přišlo příliš komplikované a takové celkově křečovité. V podstatě jsem si užila jen první 2/3, pak už jsem se do čtení spíš nutila. 

Přesto oceňuji autorův nápad. Z knihy je vidět, že k Londýnu má velice pozitivní vztah a dobře ho zná.  Škoda jen že příběh není dotažený do konce, byla by to velice pěkná urban fantasy.



Kdy Řeky Londýna číst
  • máte rádi Londýn
  • přitahují vás okultní příběhy
  • máte rádi loutková divadla

Kdy Řeky Londýna nečíst
  • Vodníci vás neberou
  • Ezoterické bláboly o duších jsou nuda
  • Na strašidla prostě nevěříte


Podobné knihy



O autorovi


Ben Aaronovitch se narodil v roce 1964. Vystudoval Holloway School. Má dva bratry. Owena (herce) a Davida (novináře). 
Je známý jako autor některých scénářů k fantasy TV seriálům, jako například Doktor Who nebo Casualty. 
V současné době žije a pracuje v Londýně.




Žádné komentáře:

Okomentovat