středa 4. září 2019

Mami přidej!

Název: Mami přidej!
Autor: Barbora Vajsejtlová
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2019 
Počet stránek: 360











Celkové hodnocení: *****




Nejsem sportovní tip. Nikdy jsem nevyšplhala na tyč, nepřeskočila kozu a u výmyku jsem pokaždé skončila jak pytel brambor. Sportovat jsem začala až na střední. Objevila jsem kouzlo aerobiku, voleybalu a plavání. Čemu jsem ale nikdy nepřišla na chuť bylo běhání. Takže je fakt výkon, že jsem přemohla vrozený odpor a začala, světe div se, běhat. Sice jen jednou týdně a je to spíš takové zoufalé potácení se než běhání, ale kupodivu mě to baví a dělá mi to radost. A kdo za to může? Inu.... knížka.

Mami přidej! je ročním deníkem jedné neohrožené mamky od dvou dětí, která pracuje v redakci ženského časopisu. Kuba chodí do školy, Eliška je ještě "školkáček". S výchovou a životními peripetiemi pomáhá neohrožený manžel Lukáš. V rámci zachování zdravého rozumu chodí s kamarádkami na víno a taky se rozhodla začít běhat.


"Přirozeně ani tentokrát nevyběhnu kopeček na jeden zátah, uprostřed se musím zastavit a potupně se v předklonu vydýchat. Vzduch je studený a vlhký jako hadr na podlahu. Jediná výhoda toho je, že jsem se dokonale probrala. Ostatně, když bojujete o život, obvykle se vám spát nechce. Uběhnu stejnou, tříkilometrovou trasu jako před týdnem s dětmi. Ráda bych řekla, že se mi běží lépe nebo rychleji, ale nejsem naivní. Každému svéprávnému člověku musí být jasné, že když si někdo dvakrát zaběhá, těžko bude pozorovat viditelné zlepšení, zhubne nebo se může na sociálních sítích chlubit, že začal pravidelně sportovat.
Jsem červená jak přezrálé rajče, potit se přestanu asi tak pozítří, ale když vcházím do dveří, připadám si strašlivě vznešeně a mimořádně schopně."
(str. 99 - 100)


Mami přidej je příjemná oddechovka pro všechny ženské s nadhledem. Čtení je to vtipné, milé, takové domácké. Stylem mi hodně připomínala knížku Proč máma pije. Příběh však nebyl tak plochý, postavy byly propracovanější a protože se děj odehrává u nás, byla mi zápletka i humor daleko víc bližší. Navíc se celou knížkou se jako ariadnina nitka táhla láska k běhu. Děj tak měl nějaký smysluplný směr a nebylo to jen prázdné tlachání. 

Hlavní hrdinka mě moc bavila a velice snadno jsem se s ní ztotožnila. Nebyla to žádná modelína s hlavou v oblacích ani nijak extrémně emancipovaná fiflena. Normální holka z předměstí, kterou jen tak něco nevyděsí a která dělá co může, aby se na té své životní horské dráze udržela. I ten ženský kolektiv v redakci znám z práce a i kamarádek podobného ražení by se pár našlo.

Při čtení jsem se opravdu skvěle bavila. Asi nejvíc mi v hlavě utkvěla příhoda s Cyrilem a Metodějem. U té jsem se nasmála opravdu hodně. I striptýz byl hodně zajímavý. Líbilo se mi i jak si hlavní hrdinka našla cestu k sousedce i to, jak to dopadlo s její nejlepší kamarádkou. Jen tedy ta alternativní švagrová mi pila krev. Nakonec jsem ji však ocenila jako celkem slušný "zlý prvek", který dodává každému správnému příběhu tu správnou šťávu a emoce.

Říká se, že když chcete motivovat muže pro stavbu lodě, nesmíte mluvit o tom, jak je těžké postavit loď, ale o tom, jaké je čekají za oceánem dobrodružství. A přesně to dělá kniha Mami přidej!. Velice nenápadným a lstivým způsobem totiž dokázala, že jsem se nejenom zasmála, ale dostala jsem i obrovskou chuť si jít zaběhat. Takže varování pro všechny potencionální čtenáře - hrozí vám akutní nebezpečí namožení bránice od smíchu a je zde celkem vysoké nebezpečí, že se ve vás probudí sportovec!!  ;-)



Kdy knihu Mami přidej! rozhodně číst
  • jste ženská, nejlépe máma od malých dětí
  • nemáte problém zasmát se sama sobě
  • máte pár kil navíc a denně prohráváte boj s chutí na čokoládu

Kdy knihu Mami přidej! rozhodně nečíst
  • jste chlap
  • ženský kolektiv vám absolutně nic neříká
  • nemáte děti, nadváhu nebo chuť na víno 


Podobné knihy


Za recenzní výtisk ze srdce děkuji autorce a nakladatelství Motto, na jejichž stránkách najdete kromě zmiňované Mami přidej! i další zajímavé knížky. 



O autorce

Vystudovala psychologii a žurnalistiku na MU v Brně. Pracovala například v redakcích Aktuálně.cz, iDNES.cz, či Žena a Život.




Žádné komentáře:

Okomentovat