úterý 30. října 2018

Amulet - kniha první a druhá


Název: Amulet - kniha první a druhá
Autor: Kazu Kibuishi
Nakladatelství: Paseka
Rok vydání: 2018 
Počet stránek: 185 + 217










Celkové hodnocení: *****




S grafickými romány, neboli s komiksy mám určité zkušenosti, ale nepatří mezi žánry, které bych aktivně vyhledávala. Proto, když mi z nakladatelství Paseka došly hned dvě komiksové knížky, přenechala jsem hodnocení raději nejmladším členům domácnosti. 

Hlavní hrdinkou obou knížek je Emily, která se po smrti tatínka nastěhuje společně s bráškou Navinem a maminkou do starého a tajemného domu po pradědečkovi. Při úklidu najde Emily tajemný amulet. Ještě ten večer unesou maminku chapadlovité obludy a všichni jsou vtaženi do skrytého světa, kde domy chodí, lodě létají a lidi se mění na zvířata. Což občas přinášelo i celkem vtipné situace....


Zalistovat knížkami si můžete ZDE a ZDE .

U komiksu je vždy hodně důležité grafické zpracování. Paseka tentokrát vsadila na hebkou, "semišovou" obálku a kvalitní lesklý papír, takže listovat knížkami bylo vyloženě potěšení. Prima byl i formát knížek. Pohodlně se dětem držely a nemuseli nějak zápasit s příliš velkými stránkami. Ilustrace byly jednoduché, přesto velice líbivé. Texty byly čitelné a nebyl nejmenší problém pochopit děj.

Na příběhu se mi nejvíc líbilo, že i když hlavní hrdinka vládla mocnou silou, neměla to vůbec jednoduché. Amulet měl vlastní hlavu a ovládnout ho tak, aby jí pomáhal nebyla zrovna legrace. Měla ale velkou motivaci a i když cesta k záchraně bližních nebyla snadná, s pomocí přátel dokázala hotové divy.

Zajímavá byla i postava syna elfího krále. Nebylo přesně řečeno, na čí straně stojí. Bavilo mě sledovat, jak se jeho postava vyvíjí. Taky jsem zvědavá, co se vyklube z lišáka Leona....

No dobře dobře, přiznávám se, že i když jsou to komiksy pro děti, četla jsem je a bavily mě. A jak se knížky líbily Elišce a Toníkovi?



Eliška (8 let)

Moje nejoblíbenější postava byla Emily, protože i když bylo nejhůř, nic nevzdávala. Nejvíc strašidelný byl Král elfů, ale měl hodně pěknou masku. Dobrý nápad byl i chodící dům.
Při čtení jsem se vůbec nebála. Příběh byl zábavný a dobrodružný. Čtení mi nedělalo nejmenší problémy, knížku jsem zvládla přečíst hodně rychle (4 dny). Jsem zvědavá na pokračování.





Toník (11 let)

Nejvíc se mi líbil zajíček Miskit. Byl roztomilý, chytrý, o Emily s Navinem se dobře staral a byl to robot.
Nejvíc mě bavilo, jak Emily bojovala s temnou mocí amuletu. Bylo to jak v Pánovi prstenů.
Děj byl temnější, ale většinou jsem se nebál.
Nejhustější byl chodící dům, to bych asi nevymyslel. Líbilo by se mi, kdybych měl taky takový.




Příběh je zajímavou kombinací Alenky z říše divů (průchod do paralelního světa) a Pána prstenů (kouzelný předmět, který se snaží ovládnout svého nositele). Navíc v něm najdete vysoce inteligentní roboty, prokletou vesnici, kde se lidé mění na zvířata a zlé elfy. Amulet je prostě komiks, v ekterém si s oblibou budou listovat jak velcí, tak malí čtenáři. Důkazem budiž, že moji dva malí puberťáci se o knížky se mnou doslova přetahovali. Nutně potřebujeme další díly !!


Kdy si knihu Amulet rozhodně pořídit
  • máte doma děti, které čtení moc nebaví 
  • jste fanouškem komiksů
  • ujíždíte na mluvících zvířátkách


Kdy si knihu Amulet rozhodně nepořizovat
  • nesnášíte příběhy na pokračování
  • máte pocit, že komiksy jsou jen pro děti
  • máte panický strach z elfů


Za skvělé čtení pro moje děti děkuji nakladatelství Paseka v jejichž nabídce najdete i první a druhý díl Amuletu  od Kazua Kibuishiho.



O autorovi


Kazu Kibuishi (1978) se narodil v Tokiu, ale už jako dítě se s matkou a bratrem přestěhoval do Spojených států. Vystudoval filmovou vědu na Kalifornské univerzitě. V jeho tvorbě došlo ke splynutí japonského a západního přístupu k popkultuře, vizualitě i komiksovému vyprávění. Za prvotinu Daisy Kutter: The Last Train získal cenu YALSA za nejlepší titul pro děti a mládež. Je editorem komiksových antalogií Flight a Explorer, ale nejvíc ho proslavila fantasy série Amulet. V současnosti žije poblíž Seattlu s ženou Amy a dětmi Juni a Sopií.


2 komentáře: