úterý 13. března 2018

Jarní blogerská merenda



Po dlouhé době jsem opět vyrazila do Prahy a to rovnou na celý týden. Čekalo mě lehce neplánované školení s knihovníky a taky setkání blogerů a zástupců nakladatelství Albatros. Obě setkání byla pro mě velice příjemná, inspirující a motivující.

Nejdřív jsem se věnovala s kolegy knihovníky sociálním sítím a krizové komunikaci. Natáčení na kameru, rozebírání modelových situací se zkušenou, báječnou a pohodovou Štěpánkou Dufkovou, bylo pro mě z celého školení asi nejpřínosnější. Alespoň jsem si uvědomila tu hromadu chyb, které dělám, když jsem nervozní a míří na mě reflektory a objektivy kamer. Nezbývá než doufat, že kdybych se nedej bože do nějaké takové vypjaté situace dostala, vzpomenu si na tu spoustu praktických rad, které se do nás lektoři snažili napumpovat.

V sobotu mě pak už čekala ona pomyslná třešnička na dortu - sraz s knižními blogery ve VinCaffé. Tato setkání mám vždycky moc ráda. Potkám na nich stejně naladěné lidi, dozvím se co je ve světě knih nového a ještě dostanu nějakou tu dobrotu. Na výběr bylo hned ze čtyř dortů a všechny vypadaly naprosto luxusně. A to buďte rádi, že jsem nestihla vyfotit jednohubky.... ;-)
















Olga, Vendy i Bára byly skvělé hostitelky. Jedlo se, pilo a pochopitelně i diskutovalo o knížkách, které nakladatelství Albatros chystá pro letošní jaro.


Mí osobní favoriti

Pro mě je asi největším lákadlem knížka Musím to vědět, která vyjde v květnu. Hlavní hrdinka Vivian pracuje jako analytička pro CIA. Podaří se jí proniknout do počítače jednoho ruského špiona a narazí na informace, které se velmi úzce týkají jejího soukromého života. Jsou informace pravdivé? Jak s nimi naloží? Zdálo by se, že se jedná o klasický špionážní thriller, kterých jsou na trhu desítky. Mě však zaujalo, že autorka, Karen Cleveland, pracovala osm let pro CIA a šest let v protiteroristické jednotce. Její kniha by tedy nemusela být jen tak nějaká plytká slátanina a dá se u ní očekávat uvěřitelný základ. 




Z trošku jiného soudku je kniha Marka Gatisse Ve jménu Jeho Veličenstva. Mělo by se jednat o humorný román, který v sobě snoubí to nejlepší z Jamese Bonda, Sherlocka Holmese a Austina Powerse. Navíc, ústřední postava, tajný agent Jeho Veličenstva, se jmenuje Lucifer Box. Tenhle rozkošný bombonek si rozhodně pohlídám. Vyjde v dubnu.







Severská mytologie není nic pro květinky. Něžné víly nebo roztomilé trpaslíčky byste v ní hledali jen těžko. Švédská spisovatelka Karin Tidbecková ve svých povídkách velice znepokojivě propojuje magický realismus, science fiction i lidové pověsti. Všeobecně je považována za mimořádný objev na scéně světové fantasy a na její knížku Sobí hora se můžete společně se mnou těšit už v dubnu. 








Osobně se taky neskutečně těším na Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky od Eleny Favilli a Francescy Cavallo, které vyjdou v květnu. Jedná se o soubor životních osudů sta výjimečných a inspirativních žen, zpracovaný přístupnou a hravou formou pro malé holčičky. Medailonky jsou doplněné celostránkovými ilustracemi od šedesáti výtvarnic z celého světa. Úplně se vidím, jak ji pod peřinou s tou mojí malou rebelkou čteme O:-)







Zajímavou a hodně ilustrovanou knížkou, kterou by mohl ocenit můj jedenáctiletý syn, je titul Zachránci nového času od Armanda Baltazara, který vychází v květnu. Známý animátor studií Pixar, Walt Disney a Dream Works stvořil svět, kde je možné naprosto všechno. Potkáte zde stáda dinosaurů, futuristické domy i parníky s obřími roboty. Zkrátka pastva pro otevřenou mysl.  







Čtení pro velké holky a kluky

Manželka mezi námi je příběh napsaný dvěma ženami - Greer Hendricks a Sarah Pekkanen. Psychologický thriller o manželství, zradě a nebezpečných pravdách slibuje hodně napínavou jízdu.  Na pultech knihkupectví se objeví v červnu. 








Camilla Läckberg není pro české čtenáře žádným neznámým nováčkem. Detektivních příběhů s manželskou dvojicí vyšetřovatelů v hlavní roli u nás vyšlo již devět. V dubnu se můžete těšit na další pokračování jejich osudů - Čarodějnici.








Dokonalé stopy od Helen Fieldsové je thriller, který si pohrává s pojmem "dokonalý zločin". Jedná se o první díl v sérii. Příběh je neobvyklý především tím, že od začátku víme, kdo je vrah. Několik prestižních ocenění, práva prodaná do devíti zemi, co dodat.... těšte se na červen ;-)








Miroslav Macek se vcelku nedávno zhostil pokračování příběhů slavného Saturnina. V dubnu mu vychází další kniha- 3x na horké stopě. Moje gusto to moc není, ale knihu by mohli ocenit milovníci klasických detektivek. 









Žaloba je povídkový soubor propašovaný přímo z nitra Severní Koreje. Bandi je přirovnáván k severokorejskému Solženicinovi. Jeho tvorba je inspirovaná skutečnými příběhy lidí žijících v totalitních režimu.  Děj je zasazený do období 1989 - 1995, tedy do závěrečného období vlády Velkého vůdce Kim Ir-sena. Pokud vás tento žánr zajímá, nenechte si tuto dubnovou novinku ujít.







Všichni určitě znáte Jurský park. Jeho autor, Michael Crichton, je už sice po smrti, ale jeho žena nedávno objevila rukopis, který vznikl již v roce 1974. Světlo světa tak spatřila kniha, jejíž příběh vychází ze skutečných událostí. Dračí zuby vypráví příběh "války o kosti" mezi slavným paleontologem a mladým vysokoškolákem. Kdo si chce nostalgicky zavzpomínat na T-rexe a jeho kámoše v prostředí divokého západu má se v červnu na co těšit.






Pro fanoušky knihy Rekviem za Pluto mám dobrou zprávu. V květnu Adamu Chromému vyjde další titul - Mimo provoz. Hořkosladké a příjemně vtipné retro se zasloužilou a vysloužilou televizní hlasatelkou v hlavní roli by nemusel být až tak úplně špatný příběh. Uvidíme. 








V nakladatelství Plus vyjde v květnu kniha Drago Jančara Dnes v noci jsem ji viděl. Čtivý, strhující příběh z období druhé světové války, který je inspirovaný skutečnými událostmi byl přeložen do více jak 10 jazyků. Celkovou mozaiku příběhu sestavuje pět vypravěčů a čtenář tak může sledovat tragické osudy mladé Veroniky. Kniha vychází v rámci pestré řady a její autor bude hostem na veletrhu Svět knihy 2018.






Margit Slimáková v květnu přichází s Velmi osobní knihou o zdraví, která obsahuje tipy na zdravý životní styl od nejvlivnější české expertky v této oblasti. Text je prošpikovaný osobními příběhy autorky a snaží se ukázat cestu k lepšímu a spokojenějšímu životu. V nakladatelství BizBooks vychází v květnu.








Čtení pro trošku menší holky a kluky

Slunce je také hvězda od Nicoly Yoonové vypráví příběh Natashy, která má být za pár hodin deportovaná ze Spojených států a přesto se bláznivě zamiluje do Daniela. Ten její lásku opětuje a vy můžete jen hádat, jak tato romance , která vyjde v červnu, skončí.








Alžběta Bílková vyhrála se svojí urban fantasy literární soutěž Hvězda inkoustu a v květnu jí vyjde kniha Z kouře a kamene. Příběh o světě za naším světem plném nadpřirozených bytostí slibuje čtenáři originální a nečekanou pointu. Tak se nechme překvapit ;-)








Leigh Bardugo je autorkou trilogie Griša a duologie Šest vran. V dubnu vyjde druhý díl této série - Prohnilé město. Tím ale tato autorka nekončí. Těšit se můžete na první díl její nové série o mládí komiksových superhrdinů. První na řadě je Wonder Woman.






Pro čtenáře série Skleněný trůn od Sarah J. Maasová, kteří si rvaly vlasy, že tato sága už skončila mám dobrou zprávu. V květnu se můžete těšit na Věž úsvitu, která tyto příběhy doplňuje. 









Krutá krása od Rosamundy Hodgeové, která vychází v dubnu, je převyprávěním klasické pohádky Kráska a zvíře. Hlavní hrdinka Nyx je zaslíbená krutému vládci království a od útlého věku se připravuje na to, že v den svatby ho zabije. Jenže... No známe to všichni, ale stejně si o tom chceme zas a znovu číst.  Příjemné odreagování od všední reality. Inu, proč ne.







Brána času od Cecilie Randallové patří do žánru LitRPG. To jsou příběhy, ve kterých se hlavní hrdina dostane do děje nějaké počítačové hry. Něco jako Ready player one. Tentokrát hlavní hrdinka uvízne v alternativní realitě středověké vesnice. Knížku najdete na pultech knihkupectví v květnu. 








Renegáti je první kniha dvoudílné série z pera Marissy Meyerové. Dvě skupiny lidí mezi sebou rozděluje letitý spor. Nova a Adrian stojí na opačných stranách barikád. Kdo je ten zlý a kdo hodný a jak to celé dopadne se dozvíte koncem dubna.








Čtení pro malé holky a kluky

Malé čtenáře v květnu čeká zbrusu nová kniha ze světa Harryho Pottera. Cesta dějinami čar a kouzel bere čtenáře na neobvyklou cestu bradavickými školními osnovami. Naučíte se pečovat o kouzlené tvory, starat se o mandragory nebo jak se bránit proti černé magii. Samozřejmostí jsou i poutavé ilustrace a vymazlená grafika. V knížce najdete i "špeky" ze zákulisí tvorby příběhů o Harrym Potterovi a dosud nezveřejněné poznámky J. K. Rowlingové.




V edici Račte vstoupit do muzea v dubnu vyjde další kousek - Botanicum. Velký formát, nádherné obrázky, poučné texty. Prostě pastva pro oči každého nadšeného knihomolčete.









Srdce milovníků českých komiksů jistě zaplesá nad tímto kouskem. Malované dějiny Evropy vycházejí teď, v březnu, a provedou vás naším kontinentem od pravěku až po současnost. Kniha obsahuje 80 krátkých příběhů, na nichž se podílelo 6 předních českých výtvarníků. Zábava i poučení zaručeno.








Doufám, že jsem vás všemi těmi informacemi moc nezahltila a neznudila a že i vy jste si našly knihu blízkou vašemu srdci. Kromě skvělých zážitků jsem si z Merendy odvezla i pár dárečků. Za zavřenými dveřmi jsem zhltla už cestou domů a dnešní večer to vidím na V pasti lží. Mimochodem do dnešního dne jsem netušila, že firma Mentos dělá kromě mentolové a ovocné i čokoládovou příchuť. S kolegyněmi v práci jsme se shodly na tom, že by to měli zakázat nebo alespoň přejmenovat na "zubařovu radost", protože pekelně tahá plomby a jak si jednu dáte, nejde přestat.


Na závěr mi dovolte poděkovat holkám z Albatrosu, které toto setkání uspořádaly a umožnily mi zúčastnit se tohoto příjemného setkání.

8 komentářů:

  1. Krásný článek, to jsem si pěkně početla a rozšířila svůj seznam vytoužených knih :) Máme se na co těšit. Už ted vyhlížím Renegáty, Krutou krásu a Bránu času, litRPG mě teď chytlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Já tyhle prvoplánový knížky moc nemusím, ale občas mě mile překvapí. Ta Brána času mě taky zaujala. Nad Krutou krásou spíš váhám, ale mělo by to být hodně hodně zamilovaný, tak možná pro vyčištění hlavy, uvidím.

      Vymazat
  2. Super, díky za report. Měla jsem bohužel již dlouho naplánovanou jinou akci, tak jsem nemohla vyrazit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač. Mě se to spojilo s tím školením, tak jsem byla ráda, že jsem nemusela jezdit tam a zpátky. Tak příště třeba na Světě knihy? ;-)

      Vymazat
  3. Tyhle setkání musí být nádherné :-) úplně si to dokážu představit. Sedět nad dortíkem, debatovat o knížkách se super lidmi... paráda. Moc děkuji za report, tyhle článku čtu moc ráda. A taky děkuji za výpis knížek, co vyjdou. Chystám se určitě na Sobí horu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, je to fajn. Do Prahy to mám sice krapet z ruky, ale když je to jen trochu možné, ráda si udělám výlet ;-)

      Vymazat
  4. Tak to ses měla fajn :-) Já se rozhodně chystám na Prohnilé město a další Skleněný trůn, lákají mě Regenáti a Krutá krása... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, bylo super ;-) U mě YA moc neboduje, ale přesto nevypadaly tyhle knížky vůbec zle. Kdo ví, třeba po nějaké taky časem sáhnu ;-)

      Vymazat