pondělí 10. srpna 2015

Testováno dětmi



Prázdniny se už přehouply do své druhé poloviny a já trávím zaslouženou dovolenou se svými dětmi na chalupě. Když jsem se dozvěděla, že nakladatelství Grada uvádí na trh novou sérii knížek pro děti, neodolala jsem a napsala si o materiál k recenzi. Neuváděla jsem žádné konkrétní tituly a tak jsem byla z obsahu balíčku, který mi přišel, neskutečně mile překvapená. Pro moje dvě děti (5 a 8 let) jsem si lepší knížky na léto opravdu nemohla přát.
 

Čtení před spaním jsou příběhy určené pro prvňáčky. Texty pohádek napsala Ivanka Melounová a moc krásnými ilustracemi je doplnila Veronika Kubáčková. 
Podle názvu by se knížka měla číst před spaním. To u nás bohužel moc neklaplo. Po celodenním lítání, řvaní na lesy a dovádění jsou většinou moji drobečci tak utahaní, že než stihnu říct "Bylo nebylo", jsou tuzí jak veky a spí tvrdým dětským spánkem.
Knížku si četl Toník hlavně ráno. Má totiž příšerný zvyk vstávat mezi pátou a šestou a chce si se mnou povídat. Naštěstí už pochopil, že v tuto nekřesťanskou hodinu maminka nefunguje (když nemusí) a tak si čte.
Knížka obsahuje krátké veselé příběhy s velkými písmeny, pro první čtení jako stvořené.  Toník ani Eliška neměli s pochopením děje nejmenší problémy, obrázky i příběhy se líbily oběma. 

Hodnocení: *****



Diňáci od Lenky Rožnovské s obrázky Hany Mlčochové měli u mých dětí asi největší úspěch. Spadají také do kategorie prvního čtení a spojují v sobě příběh, komiks a tvoření. 
Pohádky Lenky Rožnovské moje děti znají ze Sluníčka a patří mezi jejich nejoblíbenější. Já jsem ocenila propojení jednoduchého krátkého příběhu s komiksem, který opakuje stejný děj. Daného tématu se týká i "dinoúkol", který mají děti splnit. 
Eliška byla z příběhů čtyř dinosauřích mláďátek, Posiho, Albiho, Bamby a Miy, nadšená. Příběhy jsou krátké, zábavné a takové "ze života". Diňáci v nich řeší nejrůznější běžné problémy, s kterými se setkávají i malé děti. Toník nejvíc ocenil komiks a úkoly. Mě zaujala mnohostrannost knihy. Příběh, který je 3x různě zpracovaný si zapamatuje i to nejnepozornější dítě.



Hodnocení *****



Tvořením s pohádkou mi z Grada opravdu zavařili. Brožovaná knížečka od Lenky Freyové v sobě ukrývá doslova kreativní bombu. Krátký příběh je vždy doplněn jednoduchým tvořením, které s menší pomocí zvládnou i pětileté děti. 
Pro první akci jsme si vybrali pohádku o vodní víle, která toužila po květinovém věnečku do vlasů.  Úkol spočíval v kapání horkého vosku z čajové svíčky do vody. Vosk jsme barvili voskovkami, které jsme přidrželi nad plamenem a nechali barvu stéct do už rozpuštěného vosku.
V okolí chalupy žádný potok ani studánku nemáme, zato na zahradě ve skalce máme zabudované malé umělé jezírko na vodu pro ptáčky a motýly. Zapálili jsme čajovou svíčku a pustili se do tvoření. 
Blbnutí se svíčkou a voskovkami, pod mým bedlivým dohledem, se dětem moc líbilo. Vznikaly opravdu divoké barevné výtvory, u kterých jsme se pak smíchem hádali, co by mohly představovat. Hotové voskové útvary jsme pak nalepili pomocí kapky horkého vosku na kameny a ozdobili jimi jezírko. Na druhý den děti vstávaly s tím, že by jsme si to mohli zase zopakovat. No.... musím přikoupit voskovky :-)


Hodnocení *****



Knížka Strašidlář - mezi námi čerty je jednou z řady příběhů o pohádkových bytostech. V nakladatelství Grada si můžete vybrat hned z několika "strašidlářů", podle svéhé oblíbené postavy. Texty má na svědomí Hynek Klimek a za obrázky může Zdeňka Študlarová. 
Vypravěčem pověstí o různých nekalých čertovinách je poustevník Matouš. Jsou plné nejrůznějších rarachů, ďáblů, hloupých i chytrých čertů i čertic.Veselé historky střídají i celkem strašidelné. V knížce najdete pestrou mapku, kde jsou podrobně zakresleny místa páchaných čertovin.
Moje děti mají čerty moc rády. Ne že by schvalovaly jejich skutky, ale líbí se jim pohádky o nich. Když navíc zmerčily pexeso s krásnými ilustracemi z knížky, byl program na letní podvečery jasný. Pověsti byly jednoduše zpracované, krátké, pro děti srozumitelné, doplněné veselými ilustracemi.


Hodnocení: *****


Žádné komentáře:

Okomentovat