pondělí 5. května 2014

Volání kukačky

Všude diskutovanou "kukačku" jsem si nechala na prodloužený víkend na chalupě. Asi to byl nějaký ironický žert osudu, že zrovna pod vlak skočila Iveta Bartošová a já si čtu knížku, jejíž hlavní postava je slavná modelka, která spáchá sebevraždu. Krapet morbidní? Možná.... I když život už prostě někdy takový bývá. Ale k samotné knize.

Hlavní postavou je Cormoran Strike, bývalý vojenský vyšetřovatel, syn slavného rockera a jeho oddané fanynky, který ve službě v Afgánistánu přišel o kus pravé nohy. Nosí protézu, kouří jak fabrika, bývá povětšinou nabručený, občas opitý, jeho praxe soukromého očka upadá, zrovna se rozešel s přítelkyní Charlotte a přespává v kanceláři. Situace se změní, když ho o pomoc požádá John Bristow, nevlastní bratr slavné top modelky Luly Landryové, která před třemi měsíci skočila z okna svého bytu. John však věří, že to nebyla nehoda a najme si Cormorana, aby případ ještě jednou vyšetřil. Spolu se svojí novou sekretářkou Robin se Cormoran pouští do pátrání. Postupně zjišťují, že zářivý svět modelingu má také spoustu stinných stránek, a že kolem zcela jasného případu sebevraždy je spousta nevyjasněných a krajně podezřelých věcí. Kdo všechno měl zájem na smrti Luly? Žárlivý přítel Evan Duffield? Raper a její fanoušek Deeby Macc? Modelka a blízká přítelkyně Ciara Porterová? Guy Somé, excentrický módní návrhář? Strýc Tony, který Lulu považoval za rozmazlenou feťačku? Freddie Bestigui, soused Luly, producent a násilník? Rochell, vychytralá kamarádka z odvykačky? To už si přečtěte sami.

Musím se přiznat, že ke knížce jsem přistupovala s předsudky. Veřejné odhalení, že Robert Galbraith je ve skutečnosti Joanne Rowlingová, mi přišlo jako vychytralý marketingový tah, který nakladatel použil, když se kniha neprodávala podle jeho představ. Příběh mě však mile překvapil.  Byl chytrý, vtipný, napínavý. Krapet mi atmosférou připomíná filmy ve stylu noir. Je to úplný opak severských thrillerů a příjemně jsem si u něj odpočinula. Pokud hledáte relaxační, oddychovou, poctivou, klasickou detektivku, určitě neuděláte touhle knížkou chybu.

5 komentářů:

  1. tak ten zacatek je dost morbidni :-D taky kukacku planuju a bojim se predsudku, prece jen HP je HP :) pekna recenze, zase mam o neco vetsi chut si to precist :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Njn, se to tak nějak sešlo..... No já právě byla zvědavá jak si povede i v jiném žánru a mě se to prostě líbilo, i když HP je prostě HP o tom žádná :-D

      Vymazat
  2. Pôsobí to vcelku dobre, možno predsa len po nej siahnem :)

    OdpovědětVymazat
  3. No jo no život nám občas připraví trošku absurdní situace :) Kukačka na mě stále čeká a volá a já ne a ne se do ní pustit, ale věřím, že se mi bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No po těch seveřanech mi to přišlo jako příjemná změna :-) Navíc mám děsně ráda Buda Spencera a Cormoran je prostě "ten tip" velkýho mrzouta, kterej je v podstatě dobrák. Moc mě to bavilo a těším se na pokračování :-)

      Vymazat