pondělí 16. května 2016

Svět knihy 2016



Letos jsem na Svět knihy málem nejela. Do poslední chvilky jsem přemýšlela, jestli mi to stojí za to, jet tam jenom na neděli, kdy už toho moc ke koukání nebude. Nakonec jsem se ale přece jen rozhodla udělat si výlet a vůbec jsem toho nelitovala. A tak můj letošní Svět knihy nebyl ani o lovení nejhezčí fotek, ani o shánění autogramů, ani o zběsilém nakupování knižních novinek, ani o pobíhání z přednášky na přednášku. Tento rok moje návštěva Prahy byla hlavně o pohodě, povídání si o knížkách a o setkání s přáteli. 

Samozřejmě i já neodolala a pár knížek si nakoupila. Z novinek jsem měla spadeno na Bábovky. Bohužel stejný nápad měla i hromada dalších lidí, takže Bábovky byly k mojí smůle vyprodané. Další knížkou, po které jsem vyloženě šla byla Mrtvá Šelma od Jiřího Procházky. U stánku jsem odchytila i samotného autora, takže to bylo i s věnováním. U Pavly Lžičařové jsem si pak ještě udělala radost Kladivem na čaroděje. První dva díly už doma mám a moc se mi líbily, tak uvidím, jestli zaujmou i tyto. Domů jsem si odvezla taky Hedvábí a Pana Gwyna od Baricca. Pak jsem ještě neodolala neuvěřitelným slevám a pořídila si za pár kaček nějaké to čtení do kabelky (mám velkou kabelku aby bylo jasno), Jedenáct od Watsona a samozřejmě nesměla chybět kuchařka. Minulý rok to byla francouzská klasika od Julie Child, letos Kouzlo kuchyně Čech a Moravy Romana Vaňka.




Do batohu se mi k tomu ještě záhadně teleportovalo i několik záložek. Vůbec netuším, jak se tam ocitly, já mám přece záložek dost. No ale když už tam byly.... Ehm....



Závěrem bych své dojmy z návštěvy Prahy shrnula asi takto: 

  • RegioJet, jejich kafe, dortíčky, sushi a extra pohodlné sedačky forever!
  • Čítárna je prima hospoda, kde čepují dobrý pivo, mají Jiráskovy Psohlavce v čínštině, šachy a můžou tam chodit i psi. (Tímto bych chtěla poděkovat kamarádovi Honzovi, že mě na to pivo pozval, že mě nenutil dát si s ním partii, že měl pochopení, když jsem se mazlila s tím malým boxerkem a že mi rázně rozmluvil vzít si ho s sebou domů)
  • Jiří W. Procházka je úžasně milý a charismatický pán se sametovým hlasem a už se moc těším, až bude mít u nás v knihovně přednášku
  • Blogeři Peťa Čapek a Barbora Štefkovič jsou krásní mladí lidé a je vyloženě radost si s nimi povídat
  • Halina Pawlovská není tak prostorově výrazná jak v televizi a pan Přeučil s paní Hruškovou tvoří hrozně milý pár a je radost je spolu vidět
  • Nejhezčí výhled na výstaviště je z restaurace na balkoně od pečeného kuřecího stehna s bramborovou kaší
  • Možnost platby na stáncích kartou je prostě zlo 

Bylo příjemné zažít Svět knihy v klidu, bez front a mačkanic, ale pro mou peněženku je jenom dobře, že je tahle akce jen jednou ročně. Za rok zas ;-) 



6 komentářů:

  1. Moznost platby kartou? Jezis jeste ze me nenapadlo se zeptat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já tam šla s tím, že mám v peněžence tolik a tolik a víc utrácet nebudu. Tohle byla vyloženě podpásovka :-D

      Vymazat
  2. Já byla letos v sobotu. Byl to děs. Loni jsem byla v neděli a byla pohodička. Takže trochu závidím. Vůbec jsem nestihla všechno co jsem chtěla a některé stánky už jsem neměla sílu navštívit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja si to letos užila pěkně na pohodu, žádný stress a vůbec to bylo moc prima :)

      Vymazat
  3. Teraz sa budem chvíľku červenať, ale moc ďakujem. Fakt som rada, že sa beseda páčila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas byla ráda, že jsem narazila na dalšího milovníka Mumínků ;-) O:-)

      Vymazat