čtvrtek 13. listopadu 2014

Jídlo z knih - Makadamové tartaletky gastrosexuálky Kláry



Pro upečení tohoto receptu mě inspirovala knížka Kateřiny Petrusové Pekáč buchet (recenzi na knihu najdete ZDE). Milovnice dobrého jídla, Klára, na makadamové koláčky lákala svého přítele Matouše. Takže, pokud máte milého (nebo milou), který(á) je na sladké, směle do toho. Těmito dobrůtkami ho(ji) zcela jistě okouzlíte ;-)


"Tak si dej koláček,"nabídla mu Míša. "Protože já se na ně hrozně moc těším a je mi blbý se na ně jen tak vrhnout."
Poslechl ji a já se zatajeným dechem čekala, co s ním udělá první sousto. Věděla jsem, že se mi povedly. Byla jsem na ně až nezdravě hrdá. Nedovedla jsem si představit, co bych mu musela udělat, kdyby řekl, že to není dobré. Asi bych mu je nacpala do chřtánu. Nebo ho vyhodila z bytu.
Dobře, možná malinko přeháním, ale na jeho názoru mi vážně hodně záleželo. 
"Hešiš," udělal s plnou pusou. Pak ještě zasténal, vykulil na mě oči, jen aby je následně mohl obrátit v sloup a zavřít. Vyloženě si to užíval a mě se ulevilo. A navíc mě ty jeho spokojené zvuky a výraz vzrušily, takže jsem poposedla na židli a doufala, že nerudnu."

Ze všeho nejdřív mi dovolte objasnit, co je to tartaletka. Jedná se o koláček z křehkého těsta, který pochází z Francie. U nás je známý zejména s čerstvým ovocem, ale můžete si ho udělat na mnoho slaných i sladkých způsobů. Těsto na tartaletky se naplní do malých formiček a po upečení můžete přidat v podstatě jakoukoliv náplň. 

Recept:


Suroviny:
300 g hladké mouky
150 g másla
100 g cukru moučka
vanilkový lusk
2 žloutky
200 g kvalitní čokolády
100 g makadových ořechů
100 g strouhaného kokosu
smetana ke šlehání

Postup:
Z mouky, změklého másla, cukru, vnitřku vanilkového lusku a žloutků vypracujeme vláčné těsto, které pak zabalíme do sáčku a necháme v lednici odležet. Poté jím naplníme formičky na tartaletky a pečeme na 180°C 20 minut. Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu, přidáme nastrouhané makadamové ořechy a kokos. Vzniklým krémem pak plníme hotové koláčky. Necháme ztuhnout v chladu. Při servírování můžeme, ale nemusíme koláčky ozdobit ještě šlehačkou.

Poznámka:
Pekla jsem z poloviční dávky. Vyšlo mi zhruba 15 koláčků.  Při vypracování těsta jsem musela trochu přidat másla. Taky bych ráda upozornila, že jsou opravdu hříšně sladké, takže nic pro slabé povahy ;-)

O autorce

Kateřina Petrusová má narozeniny 23. března 1982. Narodila se a žije v Pardubicích. Je vdaná, má dvě dcery. S většími či menšími přestávkami píše už 17 let. Sympatická ženská, se smyslem pro humor, která dokáže vyprávět velice chytlavé příběhy. 







Žádné komentáře:

Okomentovat