středa 4. března 2015

Komiks maraton







Název: Sandman Preludia a Nokturna
Autor: Neil Gaiman
Nakladatelství: CREW s.r.o.
Rok vydání: 2007
Počet stránek: 220








Celkové hodnocení: *****




Občas se chodím proběhnout na Knižní louku a tam mě zaujala jedna akcička - Komiks maraton. Komiksy mám ráda, ale poslední dobou na ně není moc času. A tak jsme to vzala jako dobrý důvod si ten čas udělat a rozhodně jsem neprohloupila.

Sandman. Morfeus. Mladší bráška kmotřičky smrti. Tichošlápek. Nedopatřením uvězněný na 70 let v našem světě, zbavený své moci, svých klenotů, vyhladovělý, unavený, trpělivý.... Nakonec se osvobodil, ale jeho svět se změnil. Aby získal zpět svoji moc a slávu a mohl opět vybudovat palác snů musí dostat zpátky své nástroje - měšec, přilbu a rubín. Čarodějky mu prozradily kde hledat. Měšec jako poslední koupil John Constantine, přilba je ve vlastnictví pekelného démona a o tom kdo má rubín ví členové Ligy spravedlnosti. A tak začíná boj o ztracenou moc, území a především o sny...























Po delší době komiks, který mě opravdu zaujal a lehce změnil můj pohled na svět. Směsice černého humoru, nelítostného násilí i jakéhosi smutného patosu a nostalgie mě donutila se do příběhu zcela ponořit. Nejdřív mi unikaly některé souvislosti, přece jenom pomocí obrázků se vypráví příběh trošku jinak, ale postupně jsem si zvykla na vypravěčovo tempo a nechala se unášet až do samotného závěru. 

Neil Gaiman opravdu mile překvapil. Navíc jsem zjistila, že je autorem, v některých případech spoluautorem, věcí, které znám a patří k mým oblíbeným. Jsem moc ráda, že jsem měla možnost ho takhle objevit a určitě se pustím i do dalších dílů Sandmana.  

A jen tak pro lepší náladu bonus - písnička Mr. Sandman, která je v knížce citována.



O autorovi

Neil Richard MacKinnon Gaiman se narodil 10. listopadu 1960. Původním povoláním je žurnalista, zaměřuje se však spíš na sci-fi a fantasy. Uměl prý číst už ve čtyřech letech a byl vášnivým čtenářem. První kniha, kterou kdy žetl byl Pán prstenů ze školní knihovny (ano, srdce knihovnice plesá). K sedmým narozeninám dostal Letopisy Narnie a mezi jeho oblíbené knihy patřila Alenka v říši divů. 
Je otcem tří dětí. S jejich matkou se však rozešel a v roce 2011 se oženil se zpěvačkou Amandou Palmer.
Mezi jeho nejznámější díla kromě Sandmana patří Dobrá znamení (společně s Terrym Pratchettem), Koralína, Hvězdný prach, Nikdykde a Američtí bohové.

4 komentáře:

  1. Super!! :) už mám ten komiks doma, ale ještě jsem ho nepřečetla, rozhodně na to brzy dojde, takže doufám, že se mi taky bude líbit. A Gaimana mám moc ráda. Je to správný šílenec a navíc - píše fantasy! Nejradši mám asi Koralinu, včetně filmu. Krom toho bylo super to Nikdykde a mám rozpouslouchaný Mezisvět a to se mi taky líbí. Ta Dobrá znamení mám doma a určitě to bude taky bezva, ale ještě jsem se k tomu nedostala. :) Díky za článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mi se moc líbila taková ta celková Gaimanovská atmosféra. Já znám Koralinu jen jako pohádku. Je parádně zpracovaná a doteď jsem se ani moc nezajímala, kdo je autor. Nikdykde jsem četla kdysi dáááááááávno pradávno a moc se mi líbilo. Dobrá znamení jsou taky super. Vlastně právě kvůli nim se mi začal Pratchett líbit. No teď když vím kdo za tím vším vlastně stojí, tak se ani nedivím, že jsem ze Sandmana tak nadšená ;-) :-D

      Vymazat
  2. Na Sanmanovi docela ujíždím. Nejlepší na něm je, že ta kvalita a zajímavost v dalších dílech neklesá. Teď mám rozečtený šestý díl (Báje a odlesky) a je prostě boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No musím se podívat, co v práci máme a nemáme. Někdy je fajn být knihovnice ;-)

      Vymazat