sobota 15. března 2014

Aristokratky


Tak tyhle dvě krasavice mi došly kolem poledne 26. února. Měla jsem je sice půjčené a přečtené už dávno před tím, ale neodolala jsem a musela si je do svojí knihovničky prostě koupit. A navíc - v knihovně byla beseda s autorem, takže jsem ulovila i věnování s podpisem pana kastelána Evžena Bočka (mimochodem velice milý a příjemný pán, Milotice musím rozhodně navštívit). 
Dílka jsou to vskutku unikátní a povedená. Svěží, vtipné, oddechové, originální příběh ze zajímavého prostředí. Knížky jsou psány formou deníku devatenáctileté aristokratky, Čechoameričanky Marie Kostkové z Kostky, která se se svým otcem Františkem a matkou Vivien po letech vrací na rodinné sídlo do Čech. Zchudlé šlechtice čeká na zámku svérázné služebnictvo - hubatá kuchařka co si ráda "cvakne" ořechovky, paranoidní kastelán, hypochondrický zahradník a spousta dalších postaviček. O komické situace není nouze, místy jsem při čtení smíchy i slzela. Pokud hledáte nenáročné čtení k odreagování co se v pohodě vejde do kabelky, můžu vřele doporučit. 

Najdete i u nás v knihovně ;-) 

3 komentáře:

  1. Moc ráda jsem poznala další knihovníci :) Na Aristokratky si také myslím uze delší dobu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě těší :-) No já jim dlouho odolávala, ale pak jsem se začetla a nešlo přestat. A pan Boček je navíc fakt úúúúžasnej, těším se na třetí díl ;-)

      Vymazat
  2. Sóhlas. :-) Fakt moc fajn odreagování, strašně příjemnej humor. Jedny z mála knížek, u kterejch jsem v posteli neusnul, jak jsem se furt hihňal. :-)

    OdpovědětVymazat